Paragliden

23 maart 2012 - Flachau, Oostenrijk

Ik heb vandaag een tandemvlucht gemaakt met Joakim!!!! Joakim is ook skileraar bij Hermann Maier, en in de zomer is hij instructeur bij het paragliden! Vandaag mocht ik met hem mee vliegen! We zijn vanmiddag om 16.00 uur opgestegen op ongeveer 1800 meter. De thermiek was heel erg goed vandaag, op een gegeven moment waren we op 2658 meter hoogte! Het uitzicht was echt prachtig, ik heb zelfs de Grossglockner gezien! We zijn ongeveer 40 minuten in de lucht geweest. Op een gegeven moment stuurde Joakim ons in een soort spiraal naar beneden, dan vlieg je zeg maar heel snel rondjes. Joakim kon op zijn meter zien dat we toen ongeveer 10 meter per seconde daalden (dat is ongeveer 36 km per uur). Ik werd toen wel een klein beetje misselijk. Je hebt dan echt het gevoel alsof je in een achtbaan zit!

We gingen landen in Wagrain (dorpje vlakbij Flachau) op een veldje. De sneeuw die daar nog lag was nog best wel diep, dus we konden niet op onze voeten landen. We moesten dus gewoon onze benen optrekken en op onze billen landen!

Mariëlle heeft met het opstijgen en landen heel veel foto's gemaakt en ook filmpjes! Een paar foto's heb ik ook op reislogger gezet en ook 2 filmpjes. Als je de filmpjes wilt afspelen moet je eerst het flimpje aan klikken, dan krijg je een stilstaand beeld wat groter te zien. Daar moet je dan met je muis op gaan staan, dan komt er onder in beeld een balk en daar kan je dan op play drukken!

Het was echt een super ervaring!!!